انتخاب عینک واقعیت مجازی مناسب - قسمت چهارم

نویسنده: روح اله توسلی دسته: آموزشگاه واقعیت مجازی تاریخ: 2016-08-10 دیدگاه: 0 بازدید: 1336

قسمت چهارم - سایر ویژگیها

سایر ویژگیهایی که برای انتخاب عینک واقعیت مجازی باید مورد توجه قرار بگیرد از درجه اهمیت کمتری نسبت به ویژگیهای ذکر شده در قسمتهای قبلی برخوردارند که در این قسمت به طور اجمالی ذکر می شود.

محافظ صورت : هنگام قرار گرفتن عینک واقعیت مجازی روی صورت ، محافظی که برای کاهش فشار و احساس راحتی کاربر در استفاده از عینک واقعیت مجازی در نظر گرفته شده است نقش خود را نشان می دهد. این محافظ در برخی عینکها به صورت یک اسفنج ساده که روی لبه عینک چسبیده است طراحی شده و در برخی دیگر روی قطعه جداگانه نصب شده و همراه با آن قطعه روی بدنه عینک چفت می شود ، به طوری که با عینک به صورت یک تکه به نظر می رسد. مسلما نوع دوم کارائی بهتری دارد و از فشار مضاعف روی صورت بهتر جلوگیری می کند. همچنین جنس این محافظ می تواند پارچه ، اسفنج یا ترکیبی از اسفنج با روکش چرمی یا پارچه ای باشد.

در مورد عرق کردن صورت باید این نکته را بدانید که به دلیل وجود ماده پلاستیک در همه جنس ها ، همه انواع محافظ صورت باعث عرق کردن می شود و فقط مدل پارچه ای مخملی نسبت به سایر محافظ ها کمتر باعث عرق کردن می شود.

بندهای نگهدارنده عینک : بندهای نگهدارنده که وظیفه نگه داشتن عینک واقعیت مجازی روی صورت را بر عهده دارند باید از جنس بندهای الاستیک (کشی) باشد و نه صرفا یک کش پهن. همچنین قابلیت تنظیم کوتاهی و بلندی بند نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

امکان استفاده با عینک طبی : برخی از عینک های واقعیت مجازی طوری طراحی شده اند که افراد عینکی بتوانند از عینک طبی خود همزمان با عینک واقعیت مجازی استفاده کنند. به این صورت که عینک طبی روی لنزهای عینک واقعیت مجازی قرار گرفته و سپس با هم روی صورت گذاشته می شود.

البته این خاصیت برای عینکهای واقعیت مجازی که دارای امکان تنظیم لنزها هستند نیاز نیست و کاربر با تنظیم لنزها می تواند تصویر مطلوب خود را به دست آورد.

همراه داشتن کنترل بلوتوث : بعضی از بازیها به ویژه بازیهائی مثل تیراندازی و بازیهای اول شخص نیاز به استفاده از یک گیم پد یا کنترل هستند که فرمانهائی مثل تیر اندازی و یا پرش و راه رفتن را به بازی منتقل کند. به همین خاطر ممکن است نیاز به یک کنترل بلوتوث احساس شود. کنترل بلوتوث یک کالای جداگانه و به عنوان یک ابزار جانبی برای گوشی هوشمند مورد استفاده قرار میگیرد ولی برخی از فروشندگان عینک های واقعیت مجازی یکی از این دستگاهها را همراه با عینک ارائه  می دهند تا کالایشان تکمیل تر و مشتری پسندتر باشد. در هر صورت شما می توانید یک عینک واقعیت مجازی بدون کنترل را خریداری کنید و یک کنترل یا گیم پد بلوتوث مناسب و با کیفیت هم جداگانه خریداری کنید تا ابزار شما تکمیل شود.

دیدگاه خود را بنویسید

بالا