انتخاب عینک واقعیت مجازی مناسب - قسمت دوم

نویسنده: روح اله توسلی دسته: آموزشگاه واقعیت مجازی تاریخ: 2016-08-09 دیدگاه: 0 بازدید: 1263

فسمت دوم - بدنه عینک باید چه ویژگیهائی داشته باشد ؟

نکاتی که در مورد بدنه عینکهای واقعیت مجازی باید در نظر داشته باشید یکی جنس بدنه و دیگری طراحی بدنه عینک است .

جنس بدنه : در حال حاضر عینکهای واقعیت مجازی موجود در بازار از چند جنس (پلاستیک ABS با کیفیتهای متفاوت ، طلق پلاستیکی ، سیلیکون قابل انعطاف ، چوب ، مقوا و ...) ساخته شده اند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. در میان همه عینکها ، آنهائی که از جنس پلاستیک ABS ساخته شده اند از دوام و زیبائی بیشتری برخوردار است اما همه آنها از یک کیفیت برخوردار نیستند و بعضی کیفیت پائینتری نسبت به بقیه دارند. پس حتما این نکته را در نظر داشته باشید که کیفیت پلاستیک به کار رفته از چه گرید و درجه ای است. در فروشگاه فرازرایان جی این درجه بندی با عنوان "کیفیت بدنه" مشخص شده است.

عینکهای ساخته شده با طلقهای پلاستیکی وزن سبک و قیمت بسیار پائینی دارند ولی در عوض بسیار نازک و شکننده هستند. به طوری که به محض برخورد با جسمی سخت مثل میز یا زمین ممکن است شکسته شوند و دیگر کارائی نداشته باشند.

عینکهای ساخته شده با چوب نیز مشابه عینکهای طلقی هستند با این تفاوت که رنگ و آب چوبی دارند و زیباتر به نظر می رسند.

برخی سازندگان در طرحی ابتکاری از مواد قابل انعطاف سیلیکون برای ساخت عینک استفاده کرده اند که عینک را بسیار نسبت به ضربه و فشار مقاوم می کند ولی وزن زیاد آن و همینطور امکان تغییر شکل دادن عینک از معایب این جنس است.

عینکهای مقوائی برای کسانی که تنها قصد تجربه واقعیت مجازی برای یک یا چند بار را دارند مناسب است و در صورت استفاده زیاد خیلی زود خراب می شوند. پس تنها در صورتی که مشتاق امتحان کردن واقعیت مجازی هستید ولی قصد استفاده زیاد از این تکنولوژی جدید را ندارید و نمی خواهید در این زمینه هزینه زیادی پرداخت کنید از این نوع عینک استفاده کنید.

در مجموع عینکهای واقعیت مجازی با جنس بدنه پلاستیک ABS در میان همه بهترین شرایط را داراست.

طراحی بدنه : شکل ظاهری یک عینک واقعیت مجازی به طور قطع یکی از مسائلی است که خریداران حتما در نظر می گیرند. این موضوع کاملا سلیقه ای است اما نکات مهمی نیز به غیر از ظاهر عینک واقعیت مجازی در طراحی باید رعایت شده باشد تا در عین زیبائی ، کارائی عینک واقعیت مجازی نیز حفظ شود. طراحی بدنه به طور مستقیم روی وزن و راحتی استفاده از عینک واقعیت مجازی تاثیر گذار است. یک طراحی دقیق می تواند وزن عینک را به طور قابل توجهی کاهش دهد و برعکس وجود قسمتهای اضافی در عینک طراحی شده به وزن عینک اضافه می کند بدون اینکه تاثیر مثبتی روی کارائی آن داشته باشد.

طراحی عینک باید به گونه ای باشد که هنگامی که عینک واقعیت مجازی روی صورت قرار گرفت فضای اطراف چشم به خوبی پوشیده شود و جلوی نفوذ نور داخل عینک گرفته شود تا کاربر حس حضور در فضای واقعیت مجازی را به خوبی درک کند. به علاوه هنگام قرار گرفتن عینک روی صورت نباید فشاری روی صورت و یا تیغه بینی کاربر احساس شود.

دیدگاه خود را بنویسید

بالا